Passejada per l'Obac

Diumenge 8 d'abril de 2018

Sortirem a les 8 del matí del sindicat per anar cap al parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, més concretament a l'espai anomenat Alzina del Salari, a on començarem l'excursió. Aquest punt es troba al km 11 de la BV-1221, la carretera que va de Terrassa fins a Mura.

Començarem la ruta per la pista principal que surt del pàrquing, en direcció al Coll de les Tres Creus, un cop arribem prendrem el camí de l'esquerra en direcció al Paller de tot l'any. Seguint aquest camí arribarem a la Roca Salvatge, una petita elevació calcària, que pujarem a vegades ajudant-nos amb les mans i en un moment de la pujada d'un tros de corda.

Un cop visitat el cim tornarem sobre les nostres passes, fins a agafar el camí que ens portarà cap al Collet Estret i abans d'arribar, ens desviarem a la dreta per pujar la canal fins al cim del Castellsapera de 939m. A dalt d'aquest cim podrem gaudir d'unes espectaculars vistes d'aquesta zona del parc i de la muntanya de Montserrat, la Mola i el Montcau.

Baixarem pel sentit contrari en direcció al Coll de les Tres Creus i un cop arribem, abans d'agafar la pista que ens durà al final de la ruta, pujarem al cim de la Pola o Turó de les Tres Creus a on trobarem un vèrtex geodèsic i noves vistes desde un altre perspectiva de la zona.

Baixarem del cim de nou fins al coll i seguidament agafarem la pista que ens durà de nou a l'espai de l'Alzina del Salari a on donarem per finalitzada l'excursió.

Preguem que es confirmi l'asistència per correu electrònic abans del divendres 6 per organitzar-nos amb els vehicles.

Distancia 9 km Aprox.
S'aconsella portar aigua, dinar, calçat adient i roba d'abric
Per a més informació, no dubteu en contactar amb nosaltre